13 października 2015

Moje studia ^^

Hej.
Dziś post o moich studiach. Miałam kiedyś tylko o nich wspomnieć, ale dziewczyna z bloga http://to-moimzdaniem.blogspot.com/ zaproponowała notkę o studiach. Dlaczego nie :)

Mój kierunek to: Turystka i rekreacja(zaoczne)
Gdzie: SGGW w Warszawie
Dlaczego akurat ta szkoła i kierunek?
Jeśli chodzi o wybór szkoły, to kierowałam się uczelnią państwową a nie prywatną. I padło na SGGW. Warszawa ponieważ mam do miast godzinę drogi. A na SGGW jakieś 25-30 min.
Turystykę i rekreację wybrałam, ponieważ nadal nie wiem co chce robić w życiu. Ale jak już to coś w tym kierunku. Nie chce siedzieć w miejscu!
Po pierwsze nie jest to typowo humanistyczny kierunek czy ścisły.
Po drugie są takie przedmioty, które mnie po części interesują. Nie będę się ich z przymusu uczyć. Bo studia to powinna być przyjemność poprzez naukę. Dlatego nie poszłam na administrację, prawo czy coś innego. Nie interesuje mnie to, źle bym się czuła. Prawdopodobnie bym zrezygnowała. Poza tym w przyszłości nie chce siedzieć za biurkiem.
Gdybym była dobra z matmy czy fizyki. Z chęcią bym próbowała na studia techniczne, które są przyszłością. Ale to nie dla mnie.
Trochę, żałuje, że nie poszłam w tamtym roku na ten kierunek. Posłuchałam się ludzi, że to nie przyszłościowy kierunek i takie tam.
A czy teraz po każdych studiach macie pewność, że znajdziecie pracę? nie! a to trzeba mieć jakieś 1-2 letnie doświadczenie albo znajomości. Ale nie wolno się poddawać! szukać dalej do skutku :)
Ja myślę o założeniu może jakieś firmy, może będę przewodnikiem albo będę podróżować po świecie zawodowo bo to mi się podoba. A te studia dają wiele możliwości :)
Jeśli chodzi o przedmioty w I semestrze to: psychologia, geografia ekonomiczna-społeczna(lubię to!),
podstawy turystyki, ekologia, pedagogika czasu wolnego, język obcy, informatyka, ekonomia i fizjologia człowieka(masakra) w II semestrze, będę mieć inne przedmioty.
W moich planach kiedyś była: architektura, pedagogika, administracja, kulturoznawstwo i fizjoterapia. Ale padło na turystykę, może dlatego że w gimnazjum poszłam do klasy sportowo turystycznej, a w średniej chciałam iść do technikum obsługi turystycznej, ale wybrałam liceum o profilu socjalnym.
Pamiętajcie, żeby studia wybierać pod względem tego co was interesuje, ale także jakie są perspektywy zawodowe po skończeniu kierunku i zarobki. W sumie zazdroszczę tym co wiedzą co chcą robić w życiu.
Dam wam znać po skończeniu I semestru czy mi się podoba, na razie jest dobrze, ale zobaczę co będzie za kilka miesięcy.
 Piszcie co studiujecie, albo jaki macie profil w szkole średniej czy gimnazjum:D
Do następnej notki. Z góry przepraszam za jakieś błędy.

28 komentarzy:

  1. Co studiuję Kochana to dobrze wiesz ^^ Moja gospodarka przestrzenna ma kilka przedmiotów, które znajdują się też i na Twoim kierunku. Mam nadzieję, że studia Ci się spodobają i będziesz się dobrze na nich czuła ^^ Buziorki :*
    Pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja studiuje profilaktyka społeczną :D też bym chciała podróżować po świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja studiuje profilaktyka społeczną :D też bym chciała podróżować po świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też trochę nad tym kierunkiem się zastanawiam, ale jeszcze pewna nie jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy kierunek wybrałaś, mam wielu znajomych ktorzy rowniez studiują ten kierunek na SGGW :) ja osobiscie mysle nad zupełnie innym kierunkiem w przyszłości.
    Buziak

    OdpowiedzUsuń
  6. Superowy kierunek! :) Ja do liceum wybieram się na profil biologiczno chemiczny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny profil wybralas i masz swietne plany na przyszlosc ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy kierunek :)
    Miałam wycieczkę na zajęcia w SGGW, szkoda, że cie nie mogłam wtedy akurat tam zobaczyć :D

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  9. Na turystykę jakie musiałaś mieć rozszerzenia?
    marysia-k

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem w drugiej klasie liceum na profilu biologiczno-sportowym. Nie mam pojęcia gdzie chcę iść potem. Myślałam nad architekturą wnętrz, ale z matematyki nie jestem najlepsza, więc waham się. Zainteresowałaś mnie tą turystyką i chyba pomyślę nad tymi kierunkiem. :)

    http://neverrrrstopdreaming.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja cały czas zastanawiam się nad studiami. Nie wiem, jaki kierunek wybrać :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda. W życiu trzeba robić to co się chce.
    Ciekawy kierunek wybrałaś.
    Pozdrawiam, Renii blog- klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie napisałaś. Studia powinny być czego chcemy. Ja, po swoim kierunku wiem, że nie będę się w nim kompletnie odnajdywała. Jednak jestem za ambitna żeby zrezygnować i ciągnę ten kierunek dalej - ale tylko do licencjata ; )
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy kierunek :)
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w gimnazjum i naprawdę nie mam pojęcia jaki kierunek chciałabym wybrać w liceum, a ty mi tu gadasz o profilowanym gimnazjum :') Tak czy siak, fizyce mówię baj baj! Powodzenia w nauce :)

    Zapraszam do mnie na osobiste napompowanie swojego ego :) COUSE YOU'RE FUCKIN PERFECT!

    Pozdrawiam cieplutko
    Idealna
    LadyinBlack

    OdpowiedzUsuń
  16. turystyka i rekreacja dobry kierunek:) chciałam sama iść na to!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post :) ślicznie wyglądasz.
    Zapraszam do mnie- bo-kazdy-moze.blogspot.com (KLIKNIJ)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam identycznie jak ty, nie chcę siedzieć za biurkiem, ja muszę coś robić, gdzieś jechać. Przede mną wybór szkoły średniej i myślę właśnie nad technikum turystycznym, mam nadzieję, że to będzie dobry wybór. Powodzenia na studiach!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. mój brat studiował ten kierunek i teraz nie można go nazwać smutnym. ma pracę i jest szczęśliwy ;) ja jestem w 3 gimnazjum i u mnie nie ma w gim profili (bieda i nędza) :D
    http://healthy-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jak na razie jestem w ostatniej klasie gimnazjum więc do studiów to mi jeszcze daleko, ale interesuję się dietetyką, więc myślę nad pójściem w tą stronę. Twój kierunek jest ciekawy skoro podróżuje się po świecie :)
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem juz w liceum, więc pomału będę się brała za przygotowanie do matury. Muszę ją zdać jak najlepiej! Twój kierunek jest bardzo ciekawy, uwielbiam podróżować po świecie!

    NOWY POST! ZAPRASZAM!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  22. I like your blog: your posts very interesting and inspiring! And your photos are beautiful!
    I know that blog requires much time, but keep doing it!

    Diana Cloudlet
    www.dianacloudlet.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy kierunek, ale ja raczej nie zdecydowałabym się na niego :)
    Śliczne zdjęcia :*
    NatiiStyle

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy kierunek :).
    Może wspólna obserwacja?
    Zgłoś się u mnie na blogu :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Podoba mi się Twój tok myślenia pod kierunkiem zainteresowań, a nie przyszłościowym zawodem, to najgorsze ze wszystkiego. Ja jestem na 2 roku Gospodarki przestrzennej i na 1 roku to była masakra. Prawie same przedmioty ścisłe, gdzie ja jestem z nich noga. Ale jakoś przez to przeszłam, bez szkud i teraz jest lepiej, ciekawiej, jeśli chodzi o przedmioty. Tyle że ja nadal nie wiem co chcę robić w przyszłości. Nie jestem przekonana za bardzo do projektowania przestrzeni w miastach..chociaż podobno można różne rzeczy robić po tym kierunku, nie koniecznie akurat to ;) Mam nadzieję!
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Hejo, ja studiuję Administrację w spec. "finanse i bankowość" na politechnice warszawskiej.

    Bardzo ciekawy blog i wpisy, zapraszam również do siebie:
    -> http://drobnostek-swiat.blogspot.com/

    Gdzie piszę o sobie, swoim życiu.
    Wpadam na blogi by czerpać inspiracje na niekonwencjonalne życie! =)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny :)
Na pytania, odpowiadam na waszym blogu w komentarzach ^^
Zachęcam do obserwowania ;]
Linki do waszych blogów mile widziane